søndag 15. januar 2012

Sta og gjerrig er dårlig combo

Jeg så Strikkeprinsessas morgenkåpe med disse fine skystoffene og falt pladask. Jeg måtte sy med en gang, men jeg manglet skråbånd.. Jeg hev meg i bilen og kjørte til nærmeste butikk, de hadde dessverre ikke så jeg kjørte til neste, de hadde heller ikke så det ble neste, neste og neste. Når jeg først hadde brukt så mye tid på dette skulle jeg fesen ikke kjøre hjem tomhent!! Til slutt fant jeg skråbånd og sa til dama at jeg ville ha hele rullen, men ombestemte meg fort da prisen ble svimlende sammenlignet med stoff og stil. Gjerrig som jeg var tok jeg 6 meter. Da jeg endelig kom hjem hadde jeg brukt mange timer, og teorien om å slippe å kjøre 2 timer t/r stoff og stil falt i grus og jeg sydde ikke mange sømmene før det var natta. Dagen etter var det på'n igjen med friskt mot og da morgenkåpa var så godt som ferdig manglet jeg 30 cm skråbånd!! Det var lørdagskveld og dagen etter var søndagsstengt. *Pust inn, pust ut...*

Stoff: Jersey og frotte fra Cetho
Mønster: modifisert utgave av Ottobre

Men til slutt fikk jeg lønn for strevet og ble fornøyd med resultater. Takk for inspirasjon strikkeprinsessa:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...