mandag 2. juli 2012

Stas og jubel: jeg har blitt tante igjen!

Den 22. mai kom et lite sjarmtroll til verden, 2870 gram. I en slik anledning må jeg selvfølgelig finne frem symaskinen og lage noen plagg. Gaven skulle overleveres på et besøk i Trøndelag men grunnet streik den første helga og omgangssyke den andre helga ble jeg nødt til  å sende det i posten. Jeg har fremdeles ikke sett jenta, men jeg gleder meg utrolig mye!

Heldressen til venstre ble sydd etter ønske fra moren i str 68. Jeg ble dessverre uvenn med glidelåsen, men resultatet ble likevel ok på utsiden.

Mønster: Heldress og bukse fra Ottobre, siklesmekk fra Made by me
Stoff: Velour, ribb og stripete jersey fra S&S, hjertejersey fra Liandlo (textart), Zigzagisoli fra Hilco (sydilla)
Str: dress 68, bukser 56
Den nyfødte jenta har ei nydelig storesøster på snart 2 år som selvfølgelig måtte få en bukse som matchet heldressen..


Nå teller jeg 9 tantebarn; stas og jubel!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...