torsdag 13. februar 2014

Jentedress med aper

Etter at jeg sydde denne guttedressen i skystoff ble jeg så fornøyd med fassong og mønster at jeg måtte lage en jentevariant. Jeg liker at modellen er litt baggy og at glidelåsen er skråstilt. Denne gangen synes jeg også coverpro-maskinen min fungerte bra, vi blir stadig bedre venner.

Stoffet kjøpte jeg i Danmark under en surfe/kite-tur i en gammel og god surfebil. Siden vi ikke hadde så mye plass ble mannen min lang i maska når jeg kom ut med tre fulle bæreposer med stoff. Vi måtte derfor stappe stoffbiter i alle bobilens hulrom for å få dem med hjem. Når vi kjørte gjennom tollen inn til Norge fikk jeg skikkelig følelsen av å ha gjort noe ulovlig. Heldigvis var det ganske uskyldig stoff:)

Stoff: Jersey med aper fra Myllymuksut
Mønster: Ottobre 4/2012

Str: 56

9 kommentarer:

  1. Herlighet så fin! Du er skikkelig rå med symaskinen;) Måtte flire litt av stoffshoppe historien din, klart man må få med det man får presset inn;) Det er alltid slik når jeg er på ferie :-P

    Ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  2. Superfin :) Dette er stoff-smugling jeg kan like.

    SvarSlett
  3. Såå fin denne ble:-) må være en drøm når man er så flink med symaskin..skikkelig imponerende:-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin jentedress!! Måtte kikke på guttedressen også, du verden så flink du er med symaskinen!! Helt imponert!! - og så fint stoff du har brukt i begge dressene!
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  5. Såå fin! Og så kult med bred kant rundt glidelåsen :)

    SvarSlett
  6. Skikkelig søt dress du har sydd! Jammen bra du fikk plass til alt stoffet :))
    Var jo veldig søt vesten du har strikket i innlegget under også -
    Ha en fin fredagskveld!

    SvarSlett
  7. Å, så søt den var! Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  8. Den ble supersøt. Skulle ønske jeg kunne sy

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...