tirsdag 8. september 2015

Nordic summer shorts

Jeg synes navnet på denne shortsen er utrolig passende. Sommeren i år har ikke vært mye å skryte av så det har vært bruk for ull her hos oss. Garnet er utrolig deilig og kløfritt. Nå har høsten kommet til Østlandet så jeg satser på å få brukt denne med strømpebukse under. Det er en stund siden jeg har strikket mønsterstrikk så det var en deilig variasjon. Ellers har Noah fullført sin første måned i barnehage og jeg synes det er litt utfordrende å bruke "pynteullplagg" i barnehagen, som for eksempel denne shortsen. Jeg føler jeg gir personalet ekstra arbeid når de må skifte hver gang de skal inn og ut. Noen andre med erfaring på området?

Mønster: Nordic Summer shorts av Charlott Pettersen
Garn: Du store alpakka fin
Pinner: 2 1/2 og 3
Gram: kommer
Str: 1 år

4 kommentarer:

  1. Tøff shorts! Jeg husker jeg kledde jentene våre for fint, ifølge personalet. Men det er jo sørgelig hvis ikke ungene kan bruke fine ullklær i barnehagen. Da får klærne heller få litt hard medfart,
    for barna vokser jo så fort ut av dem likevel.

    Herlig med sommervarme igjen!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempefin shorts! Artig, enkelt mønster.
    Klær som ikke kan brukes til det som foregår i barnehagen, lar jeg bli hjemme. Jeg er av den praktiske typen som ikke skjønner vitsen med pynting til hverdags. Jeg måtte le da jeg så ei jente i bhg sittende i sandkassa, full av sand og søle, ikledd maken kjole jeg hadde spart til datteren min skulle til fotografen. Hoho! At foreldre er forskjellige er de vant med i bhg, så du får nok beskjed hvis påkledninga ikke stemmer.

    SvarSlett
  3. Mønsterstrikk er jo veldig gøy! Shortsen ble kjempefin :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...